Jak zrzucić zbędne kilogramy po świętach? 5 super trików, które warto stosować przez cały rok!

Jak zrzucić zbędne kilogramy po świętach? 5 super trików, które warto stosować przez cały rok!

Rodzinna atmosfera, wspólne śpiewanie kolęd i długie rozmowy przy suto zastawionym stole – tak wyglądają święta Bożego Narodzenia w moim domu i z pewnością również u wielu z Was. Tutaj kilka kawałków serniczka, tam dwie łyżeczki sałatki, a babcia prosi jeszcze o spróbowanie przygotowanych przez nią śledzi, które smakują jak nigdzie indziej. Nadmiar kulinarnych pokus może skutkować zdziwieniem, gdy wejdziemy na wagę po powrocie do codzienności. Borykasz się z kilkoma nadprogramowymi kilogramami po Świętach? Spokojnie, nie musisz kupować nowego paska. Przekonaj się, jak sprawić, by wszystko wróciło do normy!

Powrót do zdrowych nawyków żywieniowych

Po świętach staram się skrupulatnie zaplanować swój jadłospis. W moim przypadku najlepiej sprawdza się pięć posiłków dziennie, jednak każdy powinien dopasować sobie częstotliwość jedzenia do indywidualnych potrzeb swojego organizmu. Ważne jest, by pamiętać o odpowiednim zapotrzebowaniu kalorycznym. Ponadto kluczowe znaczenie ma również zbilansowanie posiłków, co oznacza, że trzeba wziąć pod uwagę odpowiednie proporcje poszczególnych makro- i mikroskładników. W jadłospisie powinny pojawić się składniki, których mogło zabraknąć na świątecznym stole, a które są drogocenne dla organizmu. Mowa tutaj między innymi o witaminie C, magnezie, potasie, wapniu i żelazie.

Aktywność fizyczna

Nawet jeśli na co dzień nie przepadasz za sportem, po świętach warto dać swojemu organizmowi bodziec do pozbycia się zbędnej tkanki tłuszczowej, aby móc znów cieszyć się sylwetką znaną nam z lustra. Ja najczęściej wybieram bieganie, ponieważ stanowi ono dla mnie najprzyjemniejszą z form aktywności. Świeże powietrze, leśne widoki, muzyka z telefonu i świadomość, że z każdym krokiem jestem bliżej ciała, które jeszcze kilka dni temu było moje. Jeśli to możliwe, postaraj się wybrać taką aktywność, której wykonywanie nie będzie dla Ciebie tylko smutną koniecznością lecz da Ci także choć odrobinę frajdy. Nawet codzienne spacery w połączeniu z odpowiednią dietą z pewnością przyniosą upragnione efekty.

Wielkość posiłków

Wielu specjalistów od żywienia uważa, że znacznie lepszym rozwiązaniem dla każdego jest spożycie pięciu mniejszych posiłków niż trzy większe. W moim przypadku sprawdza się to doskonale, jednak jak już wspominałem, każdy powinien na własnej skórze przekonać się, który wariant przyniesie mu więcej korzyści. Dodam jeszcze, że w przypadku chęci pozbycia się zbędnych kilogramów można zastosować pewną sztuczkę, dzięki której będziesz jeść małe porcje. Sekret tkwi w tym, by nakładać jedzenie na mniejsze talerzyki. Niektórym może wydawać się to banalne, ale z doświadczenia wiem, że ten prosty trik potrafi wiele zdziałać!

Nawodnienie organizmu

Po świętach musisz pamiętać nie tylko o powrocie do zdrowej i zbilansowanej diety, lecz również o odpowiednim nawodnieniu swojego organizmu. Każdego dnia powinieneś wypić przynajmniej dwa litry wody. Dobrze jest wypić szklankę wody przed każdym posiłkiem, ponieważ w ten sposób będziesz odczuwać mniejszy apetyt, dzięki czemu z pewnością uda Ci się nie przekroczyć swojego zapotrzebowania kalorycznego.

Produkty wspierające odchudzanie

W swoim poświątecznym jadłospisie warto też uwzględnić kilka produktów, o których jeszcze nie wspomniałem, a które mogą być niezwykle pomocne podczas odchudzania. Pierwszy z nich to mięta. Liście tej wykorzystywanej w kuchni od stuleci rośliny poprawiają wydzielanie soku żołądkowego, tym samym wspierając procesy trawienne. Drugim godnym uwagi składnikiem jest błonnik, dzięki któremu będziesz w stanie zmniejszyć łaknienie. Znajdziesz go między innymi w takich produktach jak pieczywo wieloziarniste, fasola, kasza gryczana, ryż biały, otręby pszenne, zielony groszek czy kiszona kapusta.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.