blog o zdrowej żywności i sporcie

7 sposobów na bycie fit jesienią

7 sposobów na bycie fit jesienią
Ten przepis/artykuł przeczytasz w 4 minuty
7 sposobów na bycie fit jesienią
Ocena artykułu

Jesień to dla wielu z nas zmora na drodze do perfekcyjnej sylwetki i zdrowego organizmu. Długie wieczory skutecznie zabijają w nas chęć zdrowego odżywiania się. A fakt, że nakładamy na siebie kilka warstw ubrań, sprawia, że mało kto przejmuje się w tym okresie ćwiczeniami. Warto jednak pamiętać, że bycie fit to nie tylko piękna sylwetka, ale także zdrowie i odporność, dlatego zdecydowanie trzeba o to powalczyć! Jak? Sprawdź nasze 7 sposobów na bycie fit jesienią!

  1. Zacznij dzień od rozgrzewki

    Budzisz się i zadajesz sobie pytanie, czy twój zegarek aby na pewno nie pomylił się o kilka godzin? Ciemne poranki zdecydowanie nie zachęcają do wstania z łóżka. Ty jednak możesz podejść do tego nieco inaczej. Na początek porządnie się poprzeciągaj, by wprawić w ruch zastane mięśnie. Możesz zrobić kołyskę, by nieco rozgrzać kręgosłup. Policz do pięciu i z zamachem podnieś się do pozycji siedzącej. Opuść nogi, wstań i zrób kilka rozgrzewających ćwiczeń. Skłony, wymachy rąk, kilka przysiadów czy wykroków to fantastyczna dawka energii na start. Funduj ją sobie każdego dnia zamiast leniwego przewracania się z boku na bok i snucia po domu w szlafroku!

  2. Znajdź sposób na jesienną aktywność fizyczną

    Na dworze robi się zimno, coraz częściej pada deszcz, a ty tracisz wszelką ochotę na bieganie czy pójście na trening piłki nożnej. Nic w tym dziwnego – jesienią zmaga się z tym każdy. Warto jednak znaleźć dla siebie dobrą alternatywę, bo jak wiadomo – ruch jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Nie musisz katować się treningami kardio, jeśli za tym nie przepadasz. Może odnajdziesz harmonię ciała i ducha w jodze czy pilatesie? Może pokochasz poranki spędzone na basenie? A może dobrym pomysłem będzie wykupienie karnetu na siłownię? Jedno jest pewne – postaw na taką formę aktywności, która naprawdę będzie ci sprawiać przyjemność! Tylko wtedy uda ci się utrzymać odpowiednią regularność.

  3. Motywuj się ze znajomymi

    Nic tak nie motywuje, jak działanie w grupie, od której nie chcesz odstawać. Możemy też odwrócić to stwierdzenie: nic tak nie demotywuje, jak świadomość, że twoje otoczenie sobie odpuściło. Chcesz być fit jesienią? Zaangażuj w to męża, chłopaka, przyjaciół czy sąsiadkę. Razem możecie osiągnąć więcej, wzajemnie wyciągać się na treningi czy przygotowywać na zmianę zdrowe posiłki!

  4. Gotuj jesienne, aromatyczne, zdrowe potrawy

    Jesienią tracimy ochotę nie tylko na sport i zdrowe odżywianie, ale też często na działanie w ogóle. Niechęć do gotowania i jesienne lenistwo to pierwszy krok do przybrania na wadze! Zastanów się, ile razy od pierwszego dnia jesieni zamówiłeś pizzę? Czas z tym skończyć! W drugiej połowie roku wręcz powinniśmy pozwolić sobie na jedzenie nieco cięższych potraw. Nie oznacza to jednak, że mogą one być niezdrowe! Warto wykorzystać ten czas na przygotowanie takich dań, jak chili con carne, curry z krewetkami, gorąca zupa z borowików czy krem dyniowy. Te potrawy mają wiele zalet – są zdrowe, aromatyczne, mocno rozgrzewają i dodatkowo możesz je spakować do słoika i zjeść następnego dnia!

  5. Przekąski na wieczór filmowy? Wypróbuj te, które są fit!

    Długie, jesienne wieczory to zabójcy fit postawy. Książka, film, ciepły koc, a do tego… wino, wielka miska popcornu, szarlotka z lodami waniliowymi albo paczka chipsów? Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie fakt, że w drugiej połowie roku czeka cię kilkadziesiąt tego typu wieczorów. Dlatego warto urozmaicić je pysznymi, zdrowymi przekąskami. Popcorn? Przygotuj go z kaszy gryczanej! Ciasto? Najlepsze będzie bezglutenowe, z miodem lub ksylitolem zamiast białego cukru! Chipsy możesz zastąpić przygotowanymi własnoręcznie warzywami zapiekanymi w piekarniku z przyprawami. Gwarantujemy, że poczujesz się lepiej!

  6. Zdjęcia z wakacji jako jesienny motywator

    Najbardziej motywują cię widoczne efekty? Ma tak bardzo wiele osób, a jednak nie przeszkadza im to w zaniedbywaniu się jesienią. W końcu przykrywamy wtedy ciało dużą ilością ubrań! Warto jednak mieć na względzie to, co już udało nam się osiągnąć. Zrzuciłeś 15kg? Nie pozwól sobie na to, by zaprzepaścić ten wynik! Zdjęcie z wakacji z płaskim brzuchem będzie najlepszą wizualizacją tego, dlaczego chcesz być fit!

  7. Wyznacz sobie cel

    Nie ma szans na bycie fit bez jasno wyznaczonego celu. Dążenie do niego pozwala podejmować kolejne wyzwania oraz trzymanie się zasad bez wyszukiwania wymówek. Nie musisz zakładać schudnięcia o kolejne 5kg, ale cel w postaci utrzymania wagi będzie jak najbardziej OK!

Sprawdź również inne przepisy!



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *