blog o zdrowej żywności i sporcie

Crossfit – co jeść

Crossfit – co jeść
Ten przepis/artykuł przeczytasz w 3 minuty
Crossfit – co jeść
Ocena artykułu

Choć został wymyślony stosunkowo niedawno, w błyskawicznym tempie zyskał sobie rzesze fanów. Osób trenujących crossfit przybywa również w Polsce. Jeśli planujesz rozpocząć swoją przygodę z tym sportem lub już należysz do crossfiterów, to warto zapoznać się z tym, co jeść przy tak aktywnym trybie życia!

Cel crossfitu a dobra dieta

Po pierwsze warto zauważyć, że crossfit to jedna z tych dyscyplin sportowych, która pozwala na spalanie mnóstwa kalorii w trakcie każdego treningu. Ćwiczenia wymagają od nas ogromnej ilości energii, a co za tym idzie, crossfit staje się jednym z najlepszych sposobów na odchudzanie. Jak wiadomo nie jest to jednak jedyny cel, jaki możemy osiągnąć, wybierając właśnie ten konkretny sport. Nawet jeśli masz zamiar zrzucić zbędne kilogramy, pamiętaj, że do trenowania crossfitu potrzebujesz siły, sprawności, energii i dobrej kondycji. Można zaryzykować stwierdzenie, ze crossfiter powinien jeść wszystko, by odznaczać się tym, co niezbędne do trenowania tej dyscypliny sportowej. Odpadają więc wszelkie diety redukcyjne czy na przykład low carb – dieta ograniczająca węglowodany, która co prawda jest bardzo skuteczna u osób marzących o szybkim spalaniu tłuszczu, jednak nie sprawdzi się u sportowców, a szczególnie u crossfiterów.

Zasady żywienia crossfitera

Jak więc jeść, gdy uprawiamy crossfit? Warto stosować się do poniższych zasad:

  1. Jedz produkty z wszystkich grup, by zachować równowagę w organizmie i dostarczać sobie energii oraz siły mięśniom.
  2. Nie rezygnuj z węglowodanów, bo to one sprawiają, że na treningu masz moc do wykonywania ćwiczeń. Korzystaj ze zdrowych źródeł złożonych węglowodanów: produktów zbożowych, owoców i warzyw.
  3. Spożywaj duże ilości białka, które pozwala budować mięśnie. Mięso, ryby oraz nabiał to opcja podstawowa. Jeśli jednak jesteś wegetarianinem, to koniecznie zastępuj białko pochodzenia zwierzęcego dobrymi źródłami białka roślinnego. Włącz do diety duże ilości soczewicy, ciecierzycy czy fasoli!
  4. Pamiętaj o posiłku przed treningiem oraz posiłku potreningowym. W tym pierwszym postaw na węglowodany, które dostarczą ci energii podczas ćwiczeń. Ten drugi przygotuj dla siebie w przeciągu pół godziny od ukończenia treningu. Niech składa się on z węgli i białka, by dobrze odżywiał mięśnie i uzupełniał zużyty podczas treningu glikogen.
  5. Jedz duże ilości owoców i warzyw, które stanowią świetne źródło zdrowych węglowodanów oraz niezbędnych przy aktywnym trybie życia witamin i minerałów.
  6. Nie zapominaj o dobrym nawadnianiu organizmu! Przy tak intensywnym wysiłku, jakim jest crossfit, nawadnianie ma ogromne znaczenie. Stawiaj na 2 litry wody każdego dnia oraz napój izotoniczny w dni treningowe.

Crossfit to dyscyplina sportowa dla wymagających i ambitnych osób. Jednak każdy trening staje się o wiele przyjemniejszy i lżejszy do wykonania, gdy dbasz o odpowiedni sposób żywienia!

Sprawdź również inne przepisy!



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *