blog o zdrowej żywności i sporcie

Smoothie z ziarnami? Tak!

Smoothie z ziarnami? Tak!
Ten przepis/artykuł przeczytasz w 2 minuty
Smoothie z ziarnami? Tak!
Ocena wpisu: 5 Ilość ocen: 1

Jak już dobrze wiecie, bardzo lubię wprowadzać do swojej diety zdrowe koktajle. To naprawdę bardzo szybki, tani, zdrowy (i pyszny!) sposób, by uzupełnić dietę wegańską o niezbędne witaminy i mikroelementy. Każdy weganin zna standardowe przepisy na smoothie – banan, mleko roślinne, trochę orzechów oraz innych owoców. Jak sprawić, by nasz koktajle były jeszcze bardziej pożywne? To proste – wystarczy, że do swojego koktajlu dodasz zboża!

Płatki owsiane

Płatki owsiane to naprawdę łatwy sposób, by urozmaicić swoje smoothie. Z płatków owsianych możesz zrobić wiele – owies to zboże bogate w białko, błonnik i zestaw aminokwasów: mieszanka ta poprawia pracę mózgu, pamięć, koncentrację, układ trawienny a nawet stan naszej cery! Płatki owsiane mają drogocenny wpływ na cały organizm. Jak przygotować koktajl z płatkami owsianymi? Wystarczy, że do swojego ulubionego smoothie dodasz dwie kopiate łyżki płatków owsianych. Dzięki temu Twój koktajl będzie zdrowszy i dużo bardziej pożywszy.

Jęczmień

Jeśli lubić zaszaleć w swojej kuchni, mam dla Ciebie propozycję idealną: co powiesz na smoothie z jęczmieniem? Jęczmień to obecnie coraz bardziej doceniane i popularne zboże. Nie ma w tym jednak nic dziwnego – jęczmień to bogactwo soli mineralnych, witamin i białka. Jak przygotować koktajl z dodatkiem jęczmienia? Pamiętaj, że przed dodaniem jęczmienia do koktajlu należy go ugotować. Czas gotowania tego zboża to około 1h, dlatego jeśli chcesz zacząć dzień od koktajlu, jęczmień przygotuj dzień wcześniej i przechowuj w lodówce. Pół szklanki jęczmienia gotuj w dwóch szklankach lekko osolonej wody. Łagodny smak jęczmienia będzie świetną bazą dla każdego Twojego koktajlu!

Back to the roost

Zboża znane są ludziom już od wieków i od wieków stanowią jeden z podstawowych składników w każdej kuchni. Drogocenne wartości odżywcze zbóż to gwarancja zdrowej i zbilansowanej diety. Dlaczego więc nie dodawać ich do codziennych koktajli? Smoothie wzbogacone o zboża to prawdziwa bomba witamin. W kuchni postaw na prostotę i ciesz się superkoktajlem z dodatkiem zbóż. Smacznego!

Sprawdź również inne przepisy!



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *