blog o zdrowej żywności i sporcie

Jak budować mięśnie bez mięsa?

Jak budować mięśnie bez mięsa?
Jak budować mięśnie bez mięsa?
Ocena wpisu: 4 Ilość ocen: 1

Budowanie mięśni to cel treningowy, który spędza sen z powiek nie tylko kulturystom, ale też chociażby osobom z natury bardzo szczupłym. Ćwiczenia na siłowni to zdecydowanie podstawa, jednak jak wiadomo – wyrzeźbioną sylwetkę osiągamy przede wszystkim w kuchni! Odpowiednio dobrana dieta dla osoby, która chce zbudować mięśnie powinna opierać się na dużej zawartości białka. Tylko, jak ją ułożyć, gdy nie chcemy spożywać mięsa?

Jak budować mięśnie bez mięsa?

Z racji różnic w budowie białek zwierzęcych i roślinnych weganie i wegetarianie mają lekko utrudnione zadanie, jeśli chcą skutecznie budować masę mięśniową. Nie jest to jednak coś nieosiągalnego. Wręcz przeciwnie! Wielu dietetyków przychyla się do stwierdzenia, że taka dieta może bardzo korzystnie wpływać na stan organizmu, a nawet przynosić zadowalające efekty w zakresie budowy mięśni. Nie od dziś wiadomo przecież, że nadmiar produktów zwierzęcych w diecie może być bardzo szkodliwy. Mowa tu chociażby o podwyższonym cholesterolu czy ilości tkanki tłuszczowej. Dlatego jeśli świadomie zdecydowałeś się nie jeść mięsa, a Twoim marzeniem jest mocno wyrzeźbiona sylwetka, to koniecznie zadbaj o to, by w Twojej diecie nie brakowało aminokwasów endo- i egzogennych, pochodzących ze źródeł roślinnych!

Białko roślinne w diecie na budowę mięśni

Podstawową zasadą diety na budowanie mięśni jest podwyższona zawartość białka i to zarówno w przypadku wegan czy wegetarian, jak i osób, które spożywają mięso. Musisz jednak zrównoważyć ją odpowiednią dawką energii w postaci węglowodanów. Takie połączenie to strzał w dziesiątkę nie tylko ze względu na dobry bilans energetyczny, ale także przez wzgląd na skład aminokwasowy w białkach roślinnych, który powinien być uzupełniony właśnie przez produkty zbożowe. Na widoczne rezultaty w zakresie budowania masy mięśniowej możesz liczyć wtedy, gdy w każdym Twoim posiłku głównym pojawi się wartościowe i łatwo przyswajalne białko. Dzięki temu na treningu nie zaczniesz spalać mięśni, lecz je zbudujesz. Uwzględnienie w wegańskim sposobie żywienia takich produktów, jak ciecierzyca, soczewica czy soja jest dla większości wegan sprawą oczywistą. Ma to zasadnicze znaczenie ze względu na utrzymanie organizmu w pełnym zdrowiu. Aby uzyskać zamierzony efekt i masę musisz spożywać ich więcej niż zazwyczaj!

Uzupełnieniem optymalnej diety wegańskiej lub wegetariańskiej, która ma sprzyjać budowie mięśni, są oczywiście ćwiczenia siłowe z obciążeniami. Dobrym rozwiązaniem będzie nawiązanie współpracy z profesjonalnym trenerem personalnym, który ułoży naszą dietę oraz zadba o właściwy zestaw ćwiczeń czy dobór obciążeń oraz odpowiednie buty treningowe.

Sprawdź również inne przepisy!



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.